تنها راهکار نجات وضعیت اقتصادی و سیاسی امروز کشور، تغییر تفکر “وابستگی به غرب” است

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: توهین و اهانت به دیگران، یکی از عیوب و گناهان زبانی و فعلی انسان است که اعتبار اجتماعی افراد را مورد خدشه قرار می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: اهانت وجوه مختلفی دارد و ممکن است حتی گاهی ناخواسته و به‌واسطه‌ی تکبر فرد برای انفاق و صدقه ش به دیگران نیز رخ دهد، لذا باید به‌دقت مراقب آن بود و جلوی آن را گرفت.

توجه به سیره‌ی رسول خدا (ص)، عامل رفع بسیاری از شبهه‌های امروز

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تسلیت شهادت رسول مکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر، گفت: قرآن کریم رسول خدا را الگوی بشر معرفی کرده است و برای رسیدن به مقصد و کمالات عالی، راهی جز پیمودن مسیر معرفی‌شده توسط ایشان وجود ندارد.

وی افزود: توجه به سیره‌ی رسول خدا (ص)، عامل رفع بسیاری از شبهه‌هایی است که امروزه توسط دشمنان به اصل و اساس دین، برپایی حکومت دینی و نحوه اداره جامعه وارد می‌شود و غفلت از الگو قرار دادن ایشان، از دست دادن چراغ هدایت در دنیا و موجب خسران عظیم آخرت است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تداوم سیره‌ی رسول خدا (ص) در روش همه‌ی ائمه اطهار (علیهم‌السلام)، خاطرنشان ساخت: هرکدام از ائمه (ع)، با توجه به شرایط زمان خود، هدفی واحد را دنبال می‌کنند و مقابله امام مجتبی (ع) با معاویه، صلح ایشان و یا قبول ولایتعهدی حکومت عباسی توسط امام رضا (ع)، همه در مسیر همین مبارزه دائمی برای برپایی حکومت الهی هستند.

وی با تسلیت حادثه‌ی زلزله‌ی هفته گذشته در غرب کشور، بیان داشت: برای بازماندگان این حادثه، صبر، برای مجروحان، شفا و عافیت و برای درگذشتگان، اجر و غفران الهی را مسئلت می‌داریم.

اهالی البرز در خدمت رسانی به زلزله زدگان موفق بودند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: طبق حدیث علوی (ع)، زلزله و سایر بلایای طبیعی که هرازگاهی در نقطه‌ای و بنا بر اقتضائات زمین بروز می‌کند، برای گناهکاران تأدیب و برای مؤمنین مایه امتحان و عبرت است که از خدا و قدرت او غافل نباشیم و بدانیم که اوست که تدبیر می‌کند و اراده می‌کند که جوان پهلوان ورزشکار در دم جان ببازد یا طفل شیرخواره، پس از سه روز، زنده از زیر آوار بیرون بیاید.

وی گفت: رهبری این حادثه تلخ را آزمون الهی مردم و مسئولین دانستند که بحمدالله مردم در استان‌های مختلف به‌خوبی از پس این امتحان برآمدند و همین‌جا از مردم و مسئولین استان البرز که میزبان جمعی از حادثه دیدگان بوده و در این خدمت‌رسانی هم موفق بودند، تقدیر می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: در عرصه‌های مختلف این حادثه، هلال‌احمر، نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و بسیج مردمی نیز همه با قوت وارد میدان شدند که جای تقدیر و تشکر دارد، اما نباید از یاد برد که با فرارسیدن فصل سرما، سرعت عمل دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه در برپایی سرپناه و تأمین مناطق زلزله‌زده، مهم و حیاتی است.

وی ادامه داد: این وقایع برای مسئولین نیز میدان امتحان است که چگونه به وظیفه‌ی خود عمل می‌کنند و مأموریت خود را به‌درستی انجام می‌دهند یا نه؟! بحران را، به‌خصوص در ۲۴ ساعت اولیه که حیاتی است به‌خوبی مدیریت کرده‌اند یا خیر؟!

بزنگاه بحران، فرصت عقده گشایی نیست

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: اگر مسئول بلندپایه‌ای در ساعات اولیه و اوج بحران، فرصت را برای عقده‌گشایی و تسویه‌حساب‌های حزبی و گروهی صرف کند، باید گفت زلزله‌ای عظیم‌تر و مخرب‌تر از تکانه‌های طبیعت به وجود آورده که آسیب‌های آن با چادر و آب‌معدنی جبران نمی‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولی که درزمان بحرانی، مشغول گزافه‌گویی می‌شود، به درد مسئولیت در نظام اسلامی نمی‌خورند، اینان عندالله و عندالنّاس مسئول‌اند و می‌بینید که نوع برخورد همین افراد با بیت‌المال و منابع مردمی چگونه است.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: باید از این نگرش‌ها و این تفکرات به خدا پناه برد که اگر بخواهد ادامه پیدا کند معلوم نیست به کجا خواهیم رسید؛ درعین‌حال، باید ضعف‌های ساختاری و مدیریتی سازمان مدیریت بحران در مواقع اضطراری این‌چنینی بررسی و جبران شود تا در حوادث مشابه با مشکلات این‌چنین مواجه نشویم.

وی با اشاره به دشمنی‌های دائمی دولت آمریکا با مردم ایران، گفت: در روزهای اخیر، ایرانیان مقیم آمریکا، به‌صورت خودجوش، مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای کمک به هم‌وطنان زلزله‌زده جمع‌آوری کردند که دولت غاصب آمریکا، تمام این مبلغ را در مسیر انتقال به ایران بلوکه کرد؛ این غیر از دشمنی با مردم است؟!

امام‌جمعه کرج ادامه داد: این کارها نشان از خوی درندگی دولت آمریکاست که هنوز هم عده‌ای خودباخته و دلداده‌ی به غرب در داخل، نمی‌خواهند آن را باور کنند و باز تلاش می‌کنند او را به شکلی بزک کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به بعضی تلاش‌ها برای معرفی اروپا به‌جای آمریکا، با هدف زمینه‌سازی برای مذاکرات و توافقات بعدی، تصریح کرد: می‌بینید که چطور از عناصر خودفروخته و دل‌بسته به بیگانه استفاده می‌کنند تا افکار عمومی را به این جهت سوق دهند و برای این کار از روزنامه‌های زنجیره‌ای، نویسندگان قلم به مزد و نشریات مزدور بهره می‌برند.

ارتباط و مذاکره بر سر توان موشکی، حماقت نیست؟!

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: اخیراً در روزنامه‌هایشان صحبت از “ارتباط و مذاکره بر سر توان موشکی” می‌کنند و با صراحت منافع کشور و امنیت ملی ایران را به خطر می‌اندازد که متأسفانه مسئولین هیچ برخوردی با این اقدامات آشکار انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: این حماقت نیست که کسی بگوید “بهتر است برویم بر سر توان موشکی‌مان مذاکره کنیم که خطر حمله عربستان به ایران رفع شود”؟!

وی با بیان اینکه برای رفع این شبهه افکنی های خطرناک باید تمام وجوه این مسائل و اهداف پشت پرده آن‌ها را به‌روشنی برای مردم بازگو کرد تا اطلاع عامه بالاتر رفته و کسی دچار اشتباه نشود، گفت: دیدید همین شرکت توتال فرانسه که در کاربلدی و توان او هم کلی اغراق کردند و توان نیروهای متعهد و متخصص داخلی را نادیده گرفتند و با او قرارداد بستند، همین یکی دو روز گذشته “دبّه” کرده و گفته برای انجام پروژه نفتی با ایران، باید از آمریکا اجازه بگیریم! حال در همین فضا، آقایان می‌گویند به‌جای آمریکا با اروپا قرارداد ببندیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: از تاریخ پند بگیرید، برجام را فراموش نکنید؛ مگر همین اروپا نبود که در توافق سعدآباد عهدشکنی کرد؟! این قراردادها، نه‌تنها تحریم‌ها را از بین نمی‌برد بلکه زمینه‌ساز فشارهای بیشتر و تحریم‌های جدیدتر به ایران می‌شود.

وی با اشاره به درخواست اخیر وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اعمال تحریم‌های جدیدتر علیه ما به دلیل توان موشکی ایران، گفت: آن‌ها صریحاً حرفشان را می‌زنند، نکند خود را به نشنیدن زده و مثل گذشته، مردم را خسران زده کنید.

تغییر تفکر “وابستگی به غرب”، تنها راهکار نجات کشور است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تنها راهکار نجات وضعیت اقتصادی و سیاسی امروز کشور، تغییر تفکر “وابستگی به غرب” است، تصریح کرد: تفکری که بیگانگان را قبله آمال خود می‌داند نمی‌تواند منجی مردم در داخل کشور باشد، بلکه توجه به درون، توان داخلی، مدیریت جهادی و نگاه بسیجی است که این هدف را محقق می‌سازد.

وی با گرامیداشت هفته بسیج، خاطرنشان ساخت: بسیج همواره در تمام عرصه‌هایی که برای انقلاب پیش‌آمده جلودار بوده است و به بهترین شیوه از اسلام و انقلاب دفاع کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: اخلاص جوانان و بلکه همه اقشار بسیج و روحیه‌ی کار برای خدا، سرمایه‌ای است که هر دشمنی‌ای را خنثی می‌کند.

وی تأکید کرد: نباید از یاد برد که بسیج تفکری است که مربوط به شخص نیست و عنصر مؤمن، معتقد به نظام اسلامی، متعهد و وظیفه‌شناسی که در مواقع لزوم وظیفه‌اش را شناخته و انجام می‌دهد، حتی اگر کارت بسیج هم نداشته باشد، یک بسیجی است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: کسانی که در کشور مسئولیتی دارند، باید این تفکر را داشته باشند و الا در زمانه‌ی کنونی، بدون داشتن این تفکر، کاری از پیش نخواهند برد و کشور را تسلیم دشمن خواهند کرد.

انتخاب و انتصاب فتنه گران و فتنه دوستان، ممنوع!!

وی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به روند انتصاب افراد در مسئولیت‌های مختلف در استان، خاطرنشان ساخت: قبلاً هم عرض کردیم و باز تکرار می‌کنیم که اگر مدیری قابلیت‌های لازم را ندارد، فرصتی برای رسیدگی به کار مردم ندارد، در فضای کار برخورد مناسبی نداشته و با اهل سو استفاده از موقعیت شغلی‌اش هست، عذرش را بخواهید و در به‌کارگیری چنین افرادی تجدیدنظر کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: کسانی که با فتنه ارتباط داشته و دارند یا قبلاً در فتنه حضور نداشته ولی اکنون به این جریان پیوسته‌اند را در هیچ مسئولیتی به‌کارگیری نکنید؛ این چندمین بار است که این مطلب را تذکر می‌دهم که بعداً نگویند که قبلاً توجه و اخطار داده نشده بود.