تصویب قانون کاتسا (مادر تحریم‌ها)، برجام را بی‌اثر کرد

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز

در آستانه یوم‌الله سیزدهم آبان ماه و سالروز تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ایران، مربیان و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان البرز، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، با ایشان دیدار کردند.

اربعین، حرکت آفرین است

در این دیدار، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بزرگداشت اربعین حسینی، بیان داشت: اربعین، حرکت آفرین است و جهت و مسیر را برای جامعه اسلامی مشخص می‌کند.

وی با اشاره به مفهوم عقل و جهل و تفاوت آن با علم و دانش، اظهار داشت: عزادار حسین (ع)، نباید در جهل و گمراهی باشد و مکتب امام حسین (ع)، پیرو عالم، عاقل و هدایت‌شده می‌طلبد؛ زیارت اربعین نیز بر این نکته تأکید دارد که قیام امام (ع) و شهادت ایشان نیز برای رهایی بندگان از جهالت بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی، یعنی تربیت‌شده مکتب امام حسین (ع)، یعنی کسی که هم می‌داند و هم حرکت می‌دهد، هم هدایت‌شده و هم برای هدایت تلاش می‌کند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های قشر جوان و نوجوان در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس، تصریح کرد: آن‌کسانی که توانستند این مسیر را حفظ کنند، جوانان عالم و آگاهی بودند که وظیفه‌ی خود را به‌خوبی دانسته و به آن عمل کردند.

بصیرت، یعنی قوه تحلیل مسایل و توان تصمیم گیری درست در فتنه ها

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم تقویت بصیرت در جوانان، یادآور شد: بصیرت به معنای اطلاع داشتن صرف از وقایع و مسائل نیست؛ بلکه قوه تحلیل مسائل و توان تصمیم‌گیری درست در موقعیت‌های شبهه‌ناک و فتنه گون است.

وی اظهار داشت: نبود بصیرت، باعث می‌شود که واقعه‌ی عظیمی چون غدیر به فاصله ۷۰ روز فراموش شده، سقیفه تشکیل شود یا کوفیانی که امام (ع) را به‌عنوان امام و حاکم انتخاب کرده بودند و او را به‌خوبی می‌شناختند، بر او اهل‌بیتش شمشیر کشیدند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تکرارپذیری تاریخ و لزوم عبرت گرفتن از وقایع تاریخی، تصریح کرد: هر جا آمریکا خواست با ما رودررو شود، آن جوان بصیر انقلابی که تربیت‌شده مسجد و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، اربعین و عاشورا است که البته دشمن هم برای ضربه زدن به او برنامه‌ریزی کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: آمریکا از ابتدا با ما دشمنی داشته و دارد، کشوری که امروز آخرین روزهای استیلای خود را سپری می‌کند ولی هنوز هم در تلاش است تا با هر نقشه‌ای چون تجهیز فرقه‌های جنایتکاری چون داعش، بر دیگران برتری بجوید.

وی تأکید کرد: برای مقابله با طراحی دشمن، قشر جوان ما باید مطلع و بصیر بوده و با چشم باز، مسائل را رصد کند و فریب حرف‌های به‌ظاهر شیرین را نخورد.

تصویب قانون کاتسا (مادر تحریم‌ها)، برجام را بی‌اثر کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: دشمن مشغول است، با استفاده از غفلت ما، بخش‌هایی از ۲۰۳۰ را مخفیانه عملیاتی می‌کنند، با تصویب قانون کاتسا (مادر تحریم‌ها) برجام را بی‌اثر کرده‌اند و در این فضا عده‌ای واداده، منفعلانه، برای حاکمیت او بر ملت ما تلاش می‌کنند.

وی بیان داشت: این را بدانید، آمریکا از جوان انقلابی و باایمان ما می‌ترسد؛ نه از اسلحه و موشک ما؛ و سیاست او نیز از بین بردن همین ایمان و روحیه‌ی انقلابی است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: اینکه عده‌ای بگویند، رئیس‌جمهور آمریکا دیوانه است، حرف درستی نیست؛ این سیاستی است که غرب برای پیشبرد اهداف خود دنبال می‌کند و در پسِ واهمه‌ی کشورها از دیوانه‌بازی‌هایش، کار خودش را می‌کند که متأسفانه عده‌ای هم ندانسته، این مسئله را در جامعه بسط و توسعه می‌دهند.

وی افزود: بعضی‌ها، به‌جای توکل به خدا و توان جوانان مؤمن کشور، به غرب اعتماد می‌کنند و به فکر سازش‌کاری‌اند وقتی کار از کار گذشت، به او اعتراض می‌کنند که دیگر ارزش و فایده‌ای ندارد.

بسیج دانش آموزی و اتحادیه ی انجمن های اسلامی، یک شبکه متحد و منسجم

امام‌جمعه کرج بیان داشت: بعضی‌ها در نظام آموزش‌وپرورش تلاش می‌کنند موریانه صفت، پایه‌های ایمانی، اعتقادی و انقلابی جوانان و نوجوانان ما را از بین ببرند و مقابله با این‌ها، وظیفه‌ی شبکه‌ی منسجم و متحد دانش‌آموزی، متشکل از بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب، سال گذشته تأکید کردند که اسناد لانه‌ی جاسوسی به‌صورت مطالب درسی دانش‌آموزان ارائه شود، ولی دیدیم که نه‌تنها چنین نشد، بلکه مطالبی چون دروس مربوط به شهید فهمیده و نواب صفوی‌ها هم از کتاب‌ها حذف شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه جوانان، آینده‌ی انقلاب را رقم خواهند زد، خاطرنشان ساخت: شما همیشه مورد غضب و هجوم دشمن بوده و هستید و اینکه امروز تلاش می‌شود تا با فضای مجازی و مسائل این‌چنین، به نام آزادی، جوانان را با لاابالی‌گری و انحراف بکشانند، به دلیل همین خصومت و دشمنی آنان با شماهاست.

بعضی ها می‌خواهند روحیه‌ی تفاوتی و سکولاریسم را در دانش آموزان نهادینه کنند

وی با بیان اینکه شبکه‌ی دانش‌آموزی باید ترمیم‌شده و توسعه یابد، تأکید کرد: هر مجموعه و دستگاهی که به دنبال فعالیت در فضای دانش‌آموزی استان است، باید اقدامات خود را از کانال بسیج دانش‌آموزی یا اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی انجام دهد و مدیریت برنامه‌های دانش‌آموزی باید در دست این دو تشکل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز جریان سازی و گفتمان سازی در جامعه قریب به نیم میلیون نفری دانش‌آموزی البرز را وظیفه‌ی تشکل‌های دانش‌آموزی استان دانسته و گفت: بعضی از عناصر آموزش‌وپرورش در همین استان، می‌خواهند روحیه‌ی تفاوتی و سکولاریسم را در دانش آموزان نهادینه کنند و شما هستید که باید مراقب توطئه این خناثان باشید.