مجلس در لایحه‌ی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین تروریسم، مثل برجام عمل نکند

۰

تفکر بسیج روز پیشرفت اقتصاد سیاست فرهنگ

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: یکی از گناهان زبان، شوخی بیش‌ازحد و مزاح خارج از محدوده‌ی شرع و دین است که مبتلای به آن، توان بر عهده گیری مسئولیت‌های جدی و مهم را ندارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، در خطبه دوم نماز با تبریک ایام ولادت رسول مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: قرآن کریم، رسول خدا (ص) را اسوه و الگوی همه مسلمین معرفی می‌کند که یکی از صفات شاخص ایشان، تلاش برای برقراری وحدت در امت اسلامی است که امروز نیز در بیان رهبر انقلاب، از آن تعبیر به “تمدن بزرگ اسلامی” می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: امروز، دشمنان وحدت در میان جامعه‌ی مسلمین، با هزینه‌های گزافی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی و استکباری غرب تأمین می‌شود و با تمام قوا، تلاش می‌کنند تا این آرمان اسلامی محقق نشود و حتی با مزدورانی چون گروه موسوم به “شیعه انگلیسی” تلاش می‌کنند همین ایام ولادت رسول خدا (ص) که “هفته وحدت” مسلمین است را هم “هفته برائت” بنامند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: دیدید که در همین ایام محرم اخیر، چطور در بعضی از کشورها که داعیه‌دار هم هستند، از نذری دادن مردم جلوگیری، اما قمه‌زنی را تشویق می‌کردند؛ باید نسبت به این مسائل حساس بود و توجه کافی به اهداف بلندمدت و نتایج کار داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان، حیات خود را در تفرقه بین مسلمین می‌دانند، اظهار داشت: مصادیق تفرقه‌افکنی دشمنان در بین جوامع اسلامی، بسیار است، مثلاً با اخذ مبالغ کلان، سعودی را تجهیز می‌کنند تا مسلمین یمن را به شهادت برساند و با چنین مسائلی، جامعه‌ی اسلامی از دشمن اصلی خود یعنی صهیونیسم، غافل شود.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: سیره‌ی رسول خدا به ما می‌گوید برای تحقق وحدت اسلامی، دست از اختلافات برداریم، بر نقاط مشترک تأکید کنیم، افراطیون و تندروها، از فرقه‌ای که هستند باید کنترل شوند، نباید به هم تهمت بزنیم، مباحثات علمی‌مان، نه در میان مردم عادی که در سطح علما و دانشمندان دینی باشد، و از توطئه‌های دشمنان غافل نشویم.

وی اظهار داشت: آن‌ها که بر طبل تفرقه می‌کوبند، سر در کدام آخور دارند؟! حتی علی (ع) برای حفظ وحدت مسلمین، در زمان خانه‌نشینی خود، در نماز جمعه و جماعت شرکت می‌کرد، اما امروز که دشمن برای ما دندان‌تیز کرده و بلاد اسلامی از هر سو مورد تعرض است، مفتی بی‌دین وهابی، فتوا به مباح بودن ریختن خون زنان و کودکان مسلمان در عراق و سوریه می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: اخیراً نیز چهل دولت عربی و به‌اصطلاح اسلامی به سرکردگی عربستان تروریست، ائتلاف ضد تروریست تشکیل داده‌اند، اما هدف اصلی‌شان مبارزه با ایران اسلامی و خط مقاومت است و این هدف در تروریست معرفی کردن مبارزان فلسطینی توسط این ائتلاف نیز آشکار است.

وی تأکید کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند وحدت امت اسلامی را تقویت کند، ایجاد یک رسانه‌ی پیام‌رسان مشترک سالم است که جای آن خالی است و باید عده‌ای به این مهم قیام داشته باشند تا ان‌شاءالله منشأ اثرات خیر باشند.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت شهادت آیت‌الله مدرس در دهم آذرماه و اشاره به نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز مجلس، یادآور شد: چه خوب است که مجلسیان، اخلاق و رفتار و جهت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی شهید مدرس را الگوی رفتار و کردار خود قرار دهند که تمام موقعیت خود را برای دفاع از اسلام، نشر ارزش‌های دینی و دفاع از ارزش‌های متعالی شیعه هزینه کرد.

وی با تبریک روز مجلس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و علی‌الخصوص نمایندگان استان البرز در این مجلس، تصریح کرد: خدمت گذاری در مجلس، وظیفه‌ای خطیر و سرنوشت‌ساز است و به‌عنوان نماینده مردم، مسئولیت سنگینی متوجه نمایندگان است که به‌جا رأی دادن یا رأی ندادن، نظارت بر امور، سؤال از دستگاه‌ها و وزرا، حساسیت در مقابل موضوعات و بسیاری مسائل دیگر را در برمی‌گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مدتی قبل و هم‌زمان با درگیری کشور با موضوع زلزله کرمانشاه، رئیس‌جمهور لایحه‌ی الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم را برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد؛ این لایحه بسیار مهم است و اگر در تصویب آن، نمایندگان دقت لازم را نداشته باشند و جوانب آن را موردبررسی و دقت نظر قرار ندهند، می‌تواند امنیت ملی کشور را به خطر بیندازد.

وی با بیان اینکه مشابه چنین مسائلی در مجلس فراوان اتفاق می‌افتد که نیازمند حساسیت و توجه نمایندگان است، بیان داشت: به یاد داریم مسئله‌ای مهم و حیاتی برای کشور، یعنی برجام که با امنیت و عزت و آینده‌ی کشور در ارتباط بود، طی ۲۰ دقیقه در مجلس تصویب شد و هنوز هم درگیر تبعات این اقدام شتاب‌زده‌ایم که می‌بینید هنوز توان یک ریال جابجایی مالی توسط بانک‌ها را هم نداریم.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت روز دانشجو در ۱۶ آذرماه، تصریح کرد: شروع جنبش دانشجویی ما از این روز است که در تمام این سال‌ها نیز مورد طمع بدخواهان و دشمنان و تلاش آنان برای ایجاد انحراف در این مسیر بوده است.

وی ادامه داد: از زمان شهادت سه دانشجوی شهید ما در مقابله با سیاست‌های استکبار در برابر ایران، این سیاست‌ها تغییری نکرده و بلکه بدتر و شدیدتر هم شده است که لازمه‌ی آن مقابله نرم با این سیاست‌ها است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: دانشجوی زمان‌شناس و آگاه امروز، باید بدون تأثیرپذیری از تبلیغات دشمنان، نسبت به موانع پیشرفت کشور و تحقق عدالت که آرمان انقلاب اسلامی است، تحلیل عمیق داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: دانشجو و جنبش دانشجویی، به علت ماهیت انقلابی خود، نمی‌تواند استکبارستیز نباشد و اگر کسی چنین چیزی از او بخواهد، در مسیری خلاف فلسفه‌ی وجودی او و اهداف اسلام و نظام اسلامی حرکت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: امروز، مسئولیت دانشجویان ما، حضور در عرصه‌های مطالبه گری، عدالت‌خواهی، نقد منصفانه، مبارزه با فساد و مبارزه باروحیه‌ی یاس و ناامیدی، همراه با ایمان و عقلانیت و نشاط است.

وی با اشاره به انتظارات رهبر انقلاب از جامعه‌ی دانشجویی، تصریح کرد: رهبری از دانشجویان می‌خواهند که هم درس خوانده و هم محیط سیاسی را شناخته و بر آن اثرگذار باشند؛ درعین‌حال خودسازی همه‌جانبه را برای فردایی که بلاشک وزن نظام اسلامی در معادلات جهانی و بین‌المللی چه ازلحاظ سیاسی و چه ازلحاظ علمی و سایر زمینه بیش از امروز است، فراموش نکنند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: عزیزان مسئول، در ارائه‌ی آمارها، واقعیت‌ها را در نظر داشته باشند؛ آمارهایی که ارائه می‌شود با واقعیت زندگی مردم همخوانی ندارد و همه این مطلب را به‌وضوح درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعضی آمارها، آشکارا غلوآمیز است؛ افزود: مثلاً آمار بانک مرکزی برای بودجه عمرانی شهریورماه سال جاری، ۳ هزار میلیارد اعلام‌شده است و بودجه عمرانی تخصیصی سه ماه اخیر نیز ۲۵ هزار میلیارد اعلام‌شده است، یعنی در یک ماه ۳ هزار و در دو ماه بعدی ۲۲ هزار میلیارد بودجه عمرانی؛ چگونه چنین چیزی ممکن است؟!

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: به‌عنوان نمونه‌ی دیگر در بحث اشتغال که مسئله‌ی حساسی است، می‌بینیم که طبق آمارها، ۳۶ درصد بیکارهای ما، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌اند، درعین‌حال اعلام می‌شود که بسیاری از دانشجویان، قبل از اتمام دوره‌ی کارشناسی‌شان جذب بازار کار می‌شوند! این چه نحوه آمار دادن است؟!

وی گفت: طبق آمار ارائه‌شده‌ی اخیر، از سال ۹۳ تاکنون، سالانه به‌صورت متوسط ۶۸۵ هزار شغل به وجود آمده است که با واقعیت‌های جامعه هم‌خوانی ندارد و البته بررسی صحت‌وسقم این مسئله، از طریق بررسی تعداد بیمه‌های خدمات و تأمین اجتماعی صادرشده در این مدت، قابل‌بررسی است.

امام‌جمعه کرج، با تقدیر از حرکت انقلابی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر جوان البرزی که با حریف اسراییلی روبرو نشد، گفت: پهلوان کرجی ما با اقدام خود، به حفظ و دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی پرداخت، اما متأسفانه عده‌ای از کاسه‌لیسان رژیم پلید صهیونیستی، با سو استفاده از این فرصت، به نشر و ترویج یاوه‌های خود پرداختند.

وی خاطرنشان ساخت: آیا اینان فراموش کرده‌اند که رژیم غاصب اسراییل، ده‌ها هزار زن و کودک و پیر و جوان فلسطینی را به شهادت رسانده و سران آن به‌وضوح از ترور سردار سلیمانی ما دم می‌زنند؟! شما که دم از عِرق ملی می‌زنید، چرا نسبت به سرداران و نام‌آوران خود هیچ حساسیتی ندارید و وقتی آنان چنین می‌گویند، جرئت نوشتن کلمه‌ای در روزنامه‌هایتان ندارید؟!

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: بدانید که برای مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکا و نابودی اسراییل و محو این مجسمه ننگین بشریت از صفحه‌ی زمین، لحظه‌ای آرام نمی‌نشینیم.

وی اظهار داشت: فتنه داعش تمام‌شده است، اما معلوم نیست چرا بعضی در داخل کشور، علیه منافع ملی حرکت می‌کنند و با استفاده از مجلات و روزنامه‌هایشان، به طرق مختلف از نابودی داعش ابراز ناراحتی می‌کنند! چرا عزت و اقتدار ملی را نشانه رفته‌اید؟! مگر با شکست داعش، چه چیزی را ازدست‌داده‌اید؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: مسئولان باید با این قلم شکسته‌ها برخورد کنند و به آن‌ها بفهمانند که ملت ایران، در حفظ منافع ملی و امنیت خود، با احدی سر مذاکره و تسلیم ندارند.

وی در پایان، با تقدیر از وضعیت خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده غرب کشور، گفت: افرادی که تخصصی دارند، مثلاً پزشک هستند یا مثلاً لوله‌کشی بلدند و می‌خواهند در زمینه‌ی تخصصی خود به خدمت جهادی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بپردازند، می‌توانند با دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز (۳۲۴۰۳۴۰۵ – ۰۲۶) تماس بگیرند تا مقدمات اعزام ایشان به این مناطق انجام شود.