وحدت جامعه‌ی اسلامی، باطل‌السحر تمام خدعه‌های دشمنان است

۰

جمعی از اساتید و روحانیون اهل تسنن استان البرز، صبح امروز و به مناسبت هفته وحدت، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با تبریک ایام ولادت رسول مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت، بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) را به‌عنوان “اسوه حسنه” و الگوی برتر معرفی می‌کند و یکی از مهم‌ترین الگوهایی که باید از سیره آن حضرت بیاموزیم، وحدت و برادری مسلمین است.

وی تصریح کرد: اخوت و برادری اسلامی، از سیاست‌های اصلی نظام اسلامی است و اتحاد بین جامعه اسلامی از مبنایی‌ترین اصول ما است.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: وحدت جامعه‌ی اسلامی، باطل‌السحر تمام خدعه‌های دشمنان است که شکست گروه تکفیری داعش به دست جبهه مقاومت، گواه روشن این مدعاست.

وی با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی نباید تنها به یک شعار محدود شود، گفت: بنای دشمن بر تفرقه‌افکنی بین مسلمانان با بهره‌گیری از عناصری چون تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی است و عوام جامعه را هدف قرار داده است.

آیت‌الله حسنی همدانی بیان داشت: در این فضا، علمای هر دو مذهب وظیفه‌ی سنگین آگاه‌سازی مخاطبین را بر عهده‌دارند و اگر مسائل را به‌درستی و با نیت تقریبی و وحدت‌آفرین بیان کنند، بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه اختلاف قبل از کسب علم، ایرادی ندارد و موجب درک بهتر مسائل نیز می‌گردد، خاطرنشان ساخت: اگر اختلافات بعد از کسب آگاهی و فهم واقعیات به وجود بیاید، نشان‌دهنده‌ی سوءنیت و خروج از مسیر حقیقت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: وظیفه‌ی علمای دینی، تعلیم صحیح مخاطبین است؛ مردم نیز باید توجه داشته باشند که طرح و پاسخگویی به مسائل اختلافی، باید در سطح علما و دانشمندان دینی باشد، نه اینکه به سطح کوچه و خیابان کشیده شده و به‌واسطه عدم اطلاع همه مردم، موجب بروز انحرافات فکری گردد.

وی با اشاره به محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، به‌عنوان یکی از حلقه‌های اتصال اهل سنت و شیعیان، تصریح کرد: محبتی که شیعیان و اهل سنت به اهل‌بیت رسول خدا (ص) دارند، اگر با مواعظ و دستورات قرآن کریم قرین گردد، یکی از قوی‌ترین ابزارهای وحدت‌آفرینی بین مسلمین است.

برای مشاهده تصاویر این دیدار، اینــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجا کلیک کنید.