جزییات قرارداد توتال، به مجلس ارائه شود / دفاع از مظلومین میانمار و کشمیر، به هر شکل ممکن لازم است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: یکی از آفات زبان، دروغ‌گویی است که اعتماد را از بین می‌برد و در بیان امیرالمؤمنین (ع) از نشانه‌های نفاق برشمرده شده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، اظهار داشت: گاهی افراد، دروغ‌گویی را زیرکی و سیاست می‌پندارند، درحالی‌که در محاربه با خدای متعال‌اند و غافل‌اند که خود را از رحمت و لطف او در روز جزا محروم می‌کنند.

وی در خطبه دوم نماز با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری، گفت: عمده تلاش‌های حضرت در خصوص فعالیت‌های علمی و آموزشی بود که اهمیت فراوانی دارد، اما از بخش‌های دیگر زندگی ایشان چون سیره حضرت در مقابله با حاکمان جور و یا اداره‌ی شبکه اتصال شیعیان با آن حضرت، نباید غافل گشت.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: سیره‌ی علمی امام صادق (ع) به ما می‌گوید که تولید علم و پیشرفت‌های علمی یکی از راه‌ها مبارزه با استکبار است.

در آن دوران، با فاصله‌ای قریب به یک و نیم‌قرن از صدر اسلام، تفکرات و آرای گروه‌های اعتقادی، فرق مختلف و جوامع دیگر در جامعه‌ی اسلامی گسترش‌یافته بودند و انحرافات سیاسی در کنار عقاید ضاله نحله‌های فکری و انحرافات اعتقادی در مردم، شرایط سختی را برای امام (ع) به وجود آورده بود و ایشان در چنین فضایی، اقدام به ترویج معارف ناب اسلامی به جامعه می‌نمودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با بیان اینکه انحراف اعتقادی از انحراف سیاسی خطرناک‌تر است، اظهار داشت: اگر انحراف عقیده به وجود بیاید، دین و مکتب از بین خواهد رفت و دشمنان نیز همواره به دنبال این هدف بوده‌اند.

وی با اشاره به تکرارپذیری تاریخ و درس‌آموز بودن آن، بیان داشت: امروز هم که به برکت انقلاب اسلامی، فکر و مکتب اهل‌بیت در حال گسترش است، دشمنان این تفکر با ایجاد انواع موانع سخت و نرم، فرقه و نحله‌ها، سعی در به انحراف کشیدن این فکر ناب دارند.

امام‌جمعه کرج گفت: کار به‌جایی رسیده که انگلیس پلید که همواره مخالف هرگونه حرکت اسلامی و شیعی ضد استعماری و آزادی‌خواهانه‌ی دینی و ضد ظلم بوده است؛ به نام مرجعیت دینی دروغین، دست به ترویج فرقه‌های ضاله‌ای چون شیعه انگلیسی می‌کند و در این راه، ساماندهی شبکه‌های ماهواره‌ای، راه‌اندازی سایت‌های متعدد و کنترل فضای مجازی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان ساخت: این کارها، همان روش اموی و عباسی است که امروز به‌صورت مدرن انجام می‌شود؛ امام صادق (ع) در آن زمان مبانی عملی و اعتقادی شیعه را تقویت کردند و تمام توان خود را برای تقویت نیروهای قوی، معتقد، جان‌برکف، قوی و دلسوز به کار گرفت که نتایج آن تا به امروز نیز مشهود است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: نکته‌ی قابل‌توجه این است که امام (ع) با وجود بیش از چهار هزار شاگرد، شرایط مبارزه را نداشتند و در روایتی از ایشان نقل‌شده است که اگر به تعداد مثلاً ۱۷ نفر یار (اهل قیام) داشتم، قیام می‌کردم تا حکومت اسلامی تشکیل دهم؛ که خود این بیان با توجه به آن تعداد شاگرد محل تأمل است.

وی با اشاره به پایان آشوب‌های اخلال گران و عوامل نفاق و استکبار در حادثه موسوم به “کوی دانشگاه” در ۲۳ تیر ۷۸، یادآور شد: هر حضور مردمی که برای یک حرکت خداپسندانه باشد، قطعاً حمایت الهی را در پی خواهد داشت و نتیجه آن یاس و به حاشیه رانده شدن دشمن است.

امام‌جمعه کرج گفت: طرحی که دشمنان با یک برنامه‌ریزی طولانی در ماجرای کوی دانشگاه اجرا کردند، با عمل به‌موقع مردم خنثی شد و زمینه‌ی پیروزی و موفقیت جامعه در امتحانی بزرگ‌تر یعنی فتنه سال ۸۸ به وجود آمد؛ چرا که بر اساس سنت الهی، هر جا مردم بگویند خدا و بر آن استقامت کنند، نصرت و پیروزی با آن‌ها خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی در ۲۶ تیر ۱۳۵۹، گفت: این نهاد مقدس از زمان تأسیس تاکنون به‌خوبی از اسلامیت و جمهوریت نظام حراست کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: طبق قانون اساسی، نظارت بر انتخابات نیز بر عهده‌ی شورای نگهبان است که با وجود تمام مشکلات به‌خوبی از عهده‌ی این مسئولیت برآمده است؛ البته تنها نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا در حیطه‌ی نظارت این شورا نیست که معضلات آن را هم شاهد هستید.

وی خاطرنشان ساخت: می‌بینید بعضاً افرادی که صد در صد صلاحیت ندارند در شوراهای شهر و روستا قرار گرفتند و چنانچه ممیزی و مقدمات انتخابات شهر و روستا نیز در دست شورای نگهبان باشد، مشکلات موجود در این انتخابات نیز رفع خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به معرفی شورای نگهبان به‌عنوان نبض نظام و ضامن بقای جامعه اسلامی در بیان رهبر انقلاب، گفت: این شورا به دلیل جایگاه حساسی که دارد، دچار هجمه‌های فراوان دشمنان است، اما به حمدالله به‌خوبی و مقتدرانه به فعالیت‌هایش ادامه داده است.

امام‌جمعه کرج با تبریک مجدد آزادسازی موصل از دست نیروهای تکفیری، بیان داشت: موصل به‌عنوان دومین شهر بزرگ عراق که به خاطر خیانت بعضی مسئولین، ۲۴ ساعته به اشغال درآمده بود، پس از ۳۷ ماه مقاومت جوانان این کشور، آزاد شد و با این پیروزی، خلافت خودساخته داعش در این منطقه مضمحل و نابود گردید.

وی ابراز امیدواری کرد: آزادسازی موصل، قطعاً مرحله آغازین رهایی مناطق تحت اشغال داعش در سایر نقاط عراق و شام خواهد بود و به‌زودی امنیت و آرامش در این دو کشور حاکم شده و مردم مشغول بازسازی خواهند شد، انشاء الله.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: پیام این عملیات به دشمنان این بود که قدرت اتحاد و وحدت نیروهای مردمی را دست‌کم نگیرند، ثمره‌ی پیروی از مرجعیت دینی و علما را در پیروزی ببینند، ثمرات ایثار و ازخودگذشتگی شهدای مدافع حرم -چون شهید شعبان نصیری که در اربعین شهادت او هستیم- را مشاهده کنند.

وی تقویت امنیت مرزهای ایران را از آثار این پیروزی دانسته و خاطرنشان ساخت: هیچ‌کس نباید فراموش کند عزیزانی که در عراق و سوریه نقد جان کردند و مجاهدانه به دفاع از اسلام و حریم اهل‌بیت (ع) پرداختند، هرگز قصد مادی ندارند و

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: اگر کسی بگوید مدافعان حرم برای پول رفتند و پولش را هم ما دادیم، بی‌انصافی کرده است و ای‌کاش کسانی که ادعاهای بزرگ و بعضاً خلاف واقع دارند، حداقل جرئت دستور پرتاب یک موشک را داشتند.

وی یادآور شد: می‌دانید که تولید و پیشرفت صنعت موشکی کشور در کنار فعالیت جهادی جوانان غیور و ازخودگذشتگی شهید طهرانی مقدم‌ها و هدایت و درایت رهبری به نتیجه رسیده است؛ از آقایان سیلی زدن به گوش دشمن را نمی‌خواهیم ولی لااقل پاسخ خزعبلات آن‌ها را بدهند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: باید صریح و بی‌وقفه این حرف وزیر دفاع آمریکا که می‌گوید برای بهبود روابط تهران و واشنگتن، تغییر نظام ایران الزامی است، پاسخ داده شود؛ این تهران چیست؟! کیست و کجاست که او را جدای از نظام ایران می‌دانند؟! و در آن تهران با چه کسی قصد ارتباط دارند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: هرگز نباید اجازه داد که بیگانگان جرئت پیدا کنند و چنین سخن بگویند؛ نکند خدای‌نکرده مسئولین در دشمن‌شناسی از مردم عقب بمانند و مانند عملیات موشکی، بعد از سیلی مردم به دشمنان باز ادعا کنند که ما هم همین را می‌خواستیم بگوییم.

وی گفت: مسئولین محترم به‌جای اینکه انرژی خود را صرف حاشیه‌سازی کنند، به کار برای مردم بپردازند؛ تولید و اشتغال را رونق دهند و به مشکلات معیشتی رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: از حجم نقدینگی موجود غافل نباشید که نرخ تورم که ادعای تک‌رقمی کردنش را داشتید، در ماه جاری بازهم دورقمی شد؛ برای فرار از پاسخگویی در قبال بی‌عملی‌تان در حوزه سیاست و فرهنگ، جامعه را دوقطبی نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: مردم وعده‌هایتان را فراموش نمی‌کنند، اگر می‌گویید دانستن حق مردم است؛ لااقل نمایندگان مردم را در جریان مفاد قراردادهایی مانند توتال بگذارید؛ خود نمایندگان نیز باید پاسخگو باشند که چرا از حقوق ملت دفاع نمی‌کنند و اگر قرارداد مهمی، مخفیانه، حتی از دید مجلس بسته شود، چه کسی باید از حق ملت دفاع کند؟!

وی گفت: آقایان می‌گویند باید ۲۰۰ میلیارد در حوزه نفت و گاز سرمایه‌گذاری شود و قرارداد توتال ۵ میلیارد بوده است؛ این بیان و نگاه نگران‌کننده است؛ چون اگر ۱۹۵ میلیارد دیگر هم بخواهد به طریق مشابه سرمایه‌گذاری شود، گرفتاری‌های عظیم به وجود خواهد آورد.

امام‌جمعه کرج افزود: در توجیه این قرارداد هم می‌گویند اگر این کار را نکنیم هر روز فلان مقدار خسارت می‌بینیم، همان حرفی که در زمان برجام می‌گفتند که هرروز تأخیر پذیرش برجام چه مقدار به ایران ضرر می‌زند و بعد هم دیدیم میزان تحریم‌هایی که امروز شده‌ایم، نسبت به تحریم‌های قبل از برجام در چه سطحی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به دفاع از مظلومین به‌عنوان یکی از آرمان‌های نظام اسلامی، گفت: جای سؤال است که چرا در مقابل یمن و نسل‌کشی در آنجا، یا میانمار و مسلمان کشی در آن منطقه و آمار وحشتناکی که داده می‌شود ساکتیم؟! آیا از آرمان‌های انقلاب دست کشیده‌ایم؟! کجایند آن دانشجویان و طلاب جوانی که زمانی دنبال این اهداف عالی بودند؟!

وی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر ورود حقوقی به مسئله مسلمانان میانمار و کشمیر، اظهار داشت: دستگاه قضایی باید توجه جدی کند که این دستور مبتلا به‌مرور زمان نشود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اگر وظیفه‌ی انقلابی‌تان را احساس نمی‌کنید، وظیفه‌ی انسانی خود در قبال سایر انسان‌ها را از یاد نبرید، تأکید کرد: کمپین راه بیندازید، از فضای خبری بهره ببرید و توجه عالم را به این بلیه جلب کنید.

وی گفت: نمی‌بینید چطور برای رواج یک منکر فعالیت می‌شود؟! گروه و شبکه و کانال و امثالهم راه می‌اندازند، باهم متحد می‌شوند یک روز را معین می‌کنند تا به هدفشان برسند؟! یا چطور از هر چیزی، ولو یک جنایت دل‌خراشی در یک منطقه بهره سیاسی می‌برند و به‌جای دلداری و دلجویی، یا پیگیری علل و عوامل و رفع آن‌ها، آن را وسیله‌ی سودجویی خود می‌کنند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حادثه تلخ درگذشت “آتنا اصلانی”، ضمن تسلیت و دلجویی از خانواده او، گفت: همدردی تنها کافی نیست؛ باید دید ریشه و علت این کار کجاست؟! در چنین مواقعی عده‌ای فقط به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی خود نباشند؛ هیچ کودکی در این سن و سال با آموزش نمی‌تواند در مقابل یک دیو خطرناک از خود دفاع کند، بزرگش نمی‌تواند چه برسد به یک کودک! بعد بگویند به ان بچه یاد بدهید که از خودش مراقبت کند و چه و چه..!

وی اظهار داشت: اگر دنبال مقصر می‌گردید، مقصر این حادثه کسانی هستند که با عناوین مختلف بر طبل بی‌بندوباری و ولنگاری و آزادی‌های غربی می‌کوبند؛ وقتی ولنگاری به وجود آمد، بزه و خطا نیز گسترش خواهد یافت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: مسئولین باید مراقب حرف‌ها و نظریه‌پردازی‌هایشان باشند که بعضی صحبت‌ها تبعات بعدی دارد؛ وقتی کسی بگوید داخل خودرو حریم خصوصی من است؛ به کسی مربوط نیست و من نمی‌خواهم به‌زور به بهشت بروم؛ بازگشت این حرف به کجاست و اثرش چیست؟!

وی ادامه داد: وقتی شخصی می‌گوید که نمی‌خواهیم مردم را به‌زور به بهشت ببریم، نمی‌داند که کجا را خراب می‌کند؛ متوجه نیست چه بنیان‌هایی را نابود می‌کند؛ با این حرف‌ها، ارسال رسولان و انزال کتب الهی و تمام هدف بعثت انبیا را به خاطر یک دیدگاه سیاسی سکولار و لیبرال زیر سؤال می‌برند و جامعه را به‌سوی مفاسد سوق می‌دهند؛ نتیجه‌اش هم این خواهد شد که هرگز نخواهند توانست پاسخگو باشند.

امام‌جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به طرح مردمی پیاده‌روی سه‌روزه زیارت امام رضا (ع)، اظهار داشت: عزیزانی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از فضای معنوی بهره‌مند شوند، اگر هم کمکی می‌توانند داشته باشند که این برنامه پربارتر و ارزشمندتر باشد، انشا الله.