برجام نتیجه‌ی اعتماد به دشمن و شکست داعش میوه‌ی تبعیت از امام جامعه است

 

برجام نتیجه‌ی اعتماد به دشمن و شکست داعش میوه‌ی تبعیت از امام جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، در ادامه بحث “توهین” به‌عنوان یکی از آفات و بیماری‌های زبان، بیان داشت: اهانت کننده‌ی به دیگران، در غضب دائمی الهی قرار دارد، مگر اینکه از این عمل دست کشیده و توبه کند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با تسلیت شهادت امام یازدهم در هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری، اظهار داشت: آن حضرت در شرایط سختی قرار داشته و امکان ارتباط مستقیم با مردم، به‌شدت برایشان محدودشده بود.

تلاش برای استقرار عدالت و مبارزه با ظلم و استکبار، زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) هستند

وی تصریح کرد: لذا یکی از راه‌هایی که حضرت برای ارتباط با شیعیان انتخاب کرده بودند نامه بود که این نامه‌ها اکنون اسناد تاریخی مهمی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، اخلاقی و سایر زمینه‌ها است که در اختیار شیعیان قرار دارد.

امام‌جمعه کرج با تبریک ایام ولایت و امامت حضرت مهدی (عج) در همین ایام، گفت: ما باید با نوع رفتارمان، رضایت حضرت را کسب کنیم و در پی زمینه‌سازی ظهور او باشیم که مهم‌ترین این رفتار، تلاش برای استقرار عدالت و مبارزه با ظلم و استکبار است که جزو اهداف ظهور و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

جهت حرکت بسیج همواره به‌سوی مقابله با طاغوت و مبارزه با استکبار است

وی با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه، بیان داشت: گاهی نداهایی شنیده می‌شود که “جنگ تمام‌شده و دیگر به بسیج احتیاجی نیست” یا اینکه تلاش می‌شود تا با راه‌اندازی NGO ها و گروه‌هایی، آن‌ها را در کنار بسیج قرار داده و این شجره طیبه را تضعیف کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: بسیج یعنی حضور جهادی در عرصه‌های موردنیاز کشور، از روی بصیرت و آگاهی و آنان که با بسیج مخالف‌اند، با کار و تلاش و اخلاص و مجاهدت و ایثار و وظیفه‌شناسی و موقعیت‌شناسی و استکبارستیزی مخالفت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهت حرکت بسیج همواره به‌سوی مقابله با طاغوت و مبارزه با استکبار است، تصریح کرد: بسیج در هرجایی که نیاز به او باشد، مجاهدانه حاضر می‌شود؛ البته این حضور جهادی، هرچند در میدان نظامی نیز واقع می‌شود، اما تنها به معنای جنگ نظامی نیست و مفهوم آن، تلاشگری و فعال بودن در عرصه، با تمام قواست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: بحمدالله اکثریت مردم ما هم در جریاناتی که واقع می‌شود، روحیه‌ی بسیجی دارند، ولو اینکه عرفاً عضو این مجموعه نباشند و حضور جهادی و حمایت یکپارچه مردم در عرصه‌هایی چون زلزله کرمانشاه، گواه همین مدعاست.

تفکر بسیجی ریشه‌ی همه پیروزی‌های ما است

وی با بیان اینکه ریشه‌ی همه پیروزی‌هایی که ما داشته‌ایم، همین تفکر بسیجی بوده است و بعدازاین هم همین‌گونه خواهد بود؛ افزود: بسیج مربوط به جنگ نیست و تأسیس آن نیز درزمانی که هنوز جنگی رخ نداده بود، انجام شد، درعین‌حال تأکیدات امام (ره) مبنی بر حفظ بسیج و توسعه‌ی آن در قالب‌هایی چون بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب در سال‌های بعد از جنگ، نشانه‌ی اهمیت دادن ایشان به این مجموعه است.

آیت‌الله حسنی همدانی گفت: بسیج یکی از مهم‌ترین وظایف خود را دفاع از ارزش‌های الهی و نظام اسلامی می‌داند و در همین راستا، امروز نیز هدایت نسل جدید و بسط و گسترش اخلاق و فضایل معنوی در جامعه را هدف قرار داده است.

وی گفت: کشورهای دیگر، از بسیج الگو گرفته‌اند و می‌بینید در عراق و سوریه، مجموعه‌هایی چون “حشد الشعبی” که توانستند این کشورها را نجات دهند، با همین الگوی بسیج به وجود آمده‌اند و این جریان، فرهنگ و تفکر تا قیامت جاری و دنباله‌دار خواهد بود.

مقایسه نتایج مذاکرات برجام و مقاومت در برابر داعش، برای همه عبرت‌آموز است

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدارهای هفته اخیرشان و گلایه ایشان از اینکه بعضی‌ها در داخل کشور بلندگوی دشمن شده‌اند، اظهار داشت: امروز شش سال از بحران سوریه و پنج سال از آغاز مذاکرات برجام می‌گذرد و مقایسه این دو برای افراد منصف، عبرت‌آموز است.

وی تصریح کرد: در مذاکرات برجام دیدیدم که تبعیت نکردن از امام جامعه و اعتماد به دشمن، ثمره‌ای جز هیچ ندارد؛ در مقابل، میوه‌ی پیروی از امام، دفاع شرافتمندانه و مقاومت عزتمندانه در مقابل دشمن، شکست و اضمحلال و زبونی او و نجات منطقه گردید.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: عامل پیروزی مسلمین، اتحاد آن‌ها با رنگ و نژاد و قومیت‌های مختلف در زیر پرچم “الله” است که توانست یک جریان بزرگ و خطرناک ساخته‌وپرداخته‌ی استکبار را که تحت حمایت مرتجعین منطقه و با تمام قوا، برای از میان بردن اسلام و معنویت، شش سال انواع جنایات را مرتکب شد، ریشه‌کن نموده و منطقه و حتی جامعه‌ی جهانی را نجات دهد.

وی ادامه داد: جالب است که گویی عده‌ای، حتی در داخل هم‌چنین مسئله‌ی مهمی را نمی‌بینند و یا نمی‌خواهند ببیند و حتی یک تشکر و تبریک ساده هم نمی‌کنند؛ جا دارد در استان مراسم باشکوهی برای تجلیل و تقدیر از شش سال جهاد مدافعان حرم و خانواده‌های ایشان، علی‌الخصوص خانواده‌های شهدا برگزار شود.

غرب آسیا، امروز وارد مرحله‌ی جدیدی شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: هرچند پرونده داعش در عراق و سوریه بسته شد، اما منطقه غرب آسیا، امروز وارد مرحله‌ی جدیدی شده است؛ عربستان و اسرائیل و آمریکا، امروز دیگر توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارند و ضرباهنگ سقوط کمتر از ۲۵ ساله‌شان، امروز به اوج خود رسیده است؛ البته دائماً مشغول توطئه خواهند بود و نباید از آنان غافل گشت.

وی افزود: در همین راستا توصیه می‌کنم دوستان گزارش فرمانده سپاه قدس به رهبر انقلاب و نامه‌ی رهبری را به‌دقت مطالعه کنند که حاوی نکات راهبردی ارزنده‌ای است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به درخواست اتحاد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی به‌منظور مقابله بهتر با ایران، اظهار داشت: البته مرتجعین منطقه و اسرائیل، قبل از این هم هر کاری توانسته‌اند، انجام داده‌اند تا ایران را تضعیف کنند اما باید بدانند که هر دستی برای تجاوز به‌سوی ایران دراز شود، از بیخ قطع خواهد شد.

تمرکز کمک‌ها برای زلزله‌زدگان، تهیه کانکس باشد

وی با اشاره به حضور رهبری در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، اظهار داشت: این حضور، از مظاهر زیبای مواسات بود که مرهمی بر داغ‌های این عزیزان شد؛ دوستان توجه داشته باشند که کمک‌ها به این مناطق باید به‌صورت متمرکز بوده تا اثرگذار باشد و پیشنهاد می‌شود با توجه به زمان‌بر بودن ساخت‌وساز و شرایط فصلی و برودت هوا، تمرکز همه، بر تهیه و ارسال سازه‌های کانکس به این مناطق باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به تلاش‌های مرموز در آموزش‌وپرورش به‌منظور توسعه آموزش‌های سند ۲۰۳۰، یادآور شد: تصویب کرده‌اند که در قالب طرح “نماد” (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) آموزش‌هایی به کودکان داده شود که طی آن‌ها قبح بعضی مسائل ریخته شود؛ وقتی هم که به آن‌ها تذکر داده می‌شود بهانه می‌آورند که مصوبه است.

وی ادامه داد: این چه حرفی است که می‌گویید مصوبه است؟! مصوبه هم باشد خلاف است؛ اگر اصل این‌گونه آموزش‌ها را هم قبول کنیم، نوع بیان و ارائه‌ی آن‌ها که دارای اشکالات فراوان است، محل اشکال خواهد بود.

نمایندگان مجلس اقدام به طرح سؤال از وزرای آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی نمایند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید در این فضا ورود کنند و از وزیر سؤال کنند؛ فقط به فکر اینکه فلان کس را در فلان جا منصوب کنیم و اگر نشد وزیر را استیضاح کنیم نباشید؛ کلان نگر باشید؛ این کارها، آینده کشور را به خطر می‌اندازد.

وی تأکید کرد: سؤال دیگری که باید از وزرا مطرح شود، سؤال از وزیر راه و شهرسازی است که معلوم نیست در این مدت بعد از زلزله، کجاست! کسی که باید اولین نفر حاضر در میدان باشد، اصلاً پیدایش نیست و آقایان در مجلس ساکت‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: البته شکی نیست که آن نماینده‌ای که در دفاع از خائنین به کشور، در مجلس ایراد نطق نموده و رگ گردن‌کلفت می‌کند، در مسائلی چون مشکلات جوانان، جان مردم و یا اطفال تحت تعلیم، هیچ احساسی نداشته و سکوت خواهد کرد.

افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران، نیاز ماست یا آن‌ها؟!

وی با اشاره به حضور هیئت ۶۰ نفره اروپایی در تهران و اعلام افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران در آینده نزدیک، بیان داشت: وقتی کشورهای اروپایی در تهران سفارتخانه دارند ما چه نیازی به چنین دفتری داریم؟! در واقع افتتاح این دفاتر بیشتر به‌منظور تأمین اهداف آنان چون تأثیرگذاری بر فرهنگ و سبک زندگی مردم و اعمال فشارهای بیشتر بر دولت‌ها است.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: آقایان! گرفتاری دیگری مثل برجام درست نکنید؛ قبلاً هم دیدی که دولت سازندگی، برای گرفتن وام از صندوق جهانی مجبور شد کنترل جمعیت و پیشگیری از موالید در جامعه را قبول کند و از همان زمان، همین غربی‌ها، دولت را برای آزاد گذاشتن حجاب دختران و زنان تحت‌فشار گذاشتند.

وی یادآور شد: غربی‌ها دلشان برای ما نسوخته است، آن‌ها به دنبال بازاریابی کالاهای خود و کسب سود بیشتر هستند و تاریخ نشان داده که هرگز فناوری و تکنولوژی را در اختیارمان قرار نمی‌دهند.

در پایان، آیت‌الله حسینی همدانی با گلایه از برخی تفاسیر غلط از مواضع مطرح‌شده در نماز جمعه، گفت: اینکه در استان از مدیران بومی استفاده شود، درست و پسندیده است، اما اگر همین شخص بومی، شخص نادرستی بوده و اهل دست‌اندازی به بیت‌المال و تزویر و ارتباط با اهل زر و زور باشد، قطعاً باید با او برخورد نمود.